Mark Zuckerberg

Facebook odnotował spadek dochodów

Prasóweczki

Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook odnotował na startu roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wejścia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy połączone z pandemią Covid-19 przenoszą się m.in. na globalne spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.

Koncern Marka Zuckerberga poinformował, iż w początkowym kwartale ostatniego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To oczywisty wzrost rok do roku (w początkowym kwartale 2019 r. koncern świadczył o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do gustu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, iż w ubiegłych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” cen i popytu na reklamy.
Przedstawiciele Facebooka odmówili ujawnienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.

W regionach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do komunikacji wiadomości prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo wykonywanych z użyciem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w moc sukcesach nie monetyzuje. Również w krajach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w znaczącym segmencie reklamy.

W marcu z usług Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w układzie miesiąca użytkowników. Toż o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Liczba osób aktywnych na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do gustu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób wygrało w marcu z choć jednej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. Toż o 11 proc. więcej, niż w ostatnim tymże okresie w roku ubiegłym.

Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w polemice z analitykami stwierdził, że pandemia i połączona spośród nią potrzebę siedzenia w bloku przez wiele kobiet przemieszcza się na krótsze kupowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy lub małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były wykorzystywane do transmisji wydarzeń przeprowadzających się w dziedzinie pozawirtualnej, obecnie polecane są przez nauczycieli, sektor gry i instytucje religijne. Obecnie z usług tego gatunku korzysta ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.

Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera duży wpływ na Facebooka i pokazałeś swoje zaniepokojenie tym, że moment nią stworzony może potrwać dłużej, jeśli zniesienie włożonych w moc miejscach obostrzeń nastąpi za szybko.

Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka spełnia swoje cele zawodowe zdalnie.

zobacz również Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o